Aktualizacja i nowelizacja statutu
– kompleksowe wsparcie szkół i przedszkoli
-
Aktualizacja i nowalizacja statutu pod okiem eksperta
-
W pełni zdalna forma współpracy w dogodnym terminie
-
Czas trwania procesu maksymalnie 30 dni
-
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia MEN
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
Statut to jeden z najważniejszych dokumentów regulujących funkcjonowanie szkoły, przedszkola czy placówki oświatowej. W obliczu ciągłych zmian w przepisach prawa oświatowego, jego regularna aktualizacja staje się nie tylko potrzebą, ale i obowiązkiem.
Celem usługi jest kompleksowe wsparcie dyrektora/ zespołu zadaniowego w aktualizacji i nowelizacji statutu szkoły lub przedszkola, zapewniając zgodność dokumentu z aktualnymi przepisami prawa, a jednocześnie uwzględniając specyfikę i potrzeby danej placówki.
Jak wygląda cały proces?
Etap 1: Zgłoszenie potrzeby
- Dyrektor zgłasza potrzebę aktualizacji lub nowelizacji statutu.
- Przesyła aktualny dokument do eksperta w celu wstępnej weryfikacji.
Etap 2: Wstępna analiza
- Ekspert analizuje przesłany statut przed spotkaniem, identyfikując obszary wymagające zmian, doprecyzowania lub aktualizacji w świetle przepisów prawa.
Etap 3: Spotkanie szkoleniowo-warsztatowe (4 godziny)
- Spotkanie online odbywa się z dyrektorem, wicedyrektorem oraz/ lub członkami zespołu zadaniowego.
- Celem jest omówienie wstępnej analizy statutu, dyskusja nad koniecznymi zmianami oraz wspólne wypracowanie rekomendacji.
- Forma spotkania jest szkoleniowo-warsztatowa, aktywizująca uczestników, podobna do warsztatów dla rad pedagogicznych.
- Rezultatem jest szczegółowa lista zmian do wprowadzenia w dokumencie przez zespół.
Etap 4: Praca nad dokumentem przez zespół
- Zespół zadaniowy wprowadza ustalone poprawki do statutu w ciągu ustalonego terminu (maks. 30 dni od pierwszego spotkania).
Etap 5: Spotkanie mentoringowe (1 godzina)
- Po wprowadzeniu zmian spotykamy się ponownie, aby zweryfikować poprawki.
- Omówienie efektów pracy zespołu oraz ostateczne podsumowanie dokumentu.
Harmonogram
- Cały proces trwa maksymalnie 30 dni, obejmując:
- Zgłoszenie statutu do weryfikacji
- Analiza dokumentu przez eksperta
- Spotkanie szkoleniowo-warsztatowe (4 godziny)
- Wprowadzenie zmian przez zespół
- Spotkanie mentoringowe (1 godzina)
Korzyści dla placówki
- Zgodność statutu z obowiązującymi przepisami prawa.
- Praktyczne wsparcie, które ułatwia interpretację przepisów i zastosowanie ich
w praktyce. - Optymalizacja i uporządkowanie dokumentacji szkoły/przedszkola.
- Minimalizacja ryzyka błędów formalnych w statucie.
Forma współpracy
Wsparcie realizowane jest w formule szkoleniowo-warsztatowej + mentoringowej, co pozwala nie tylko na analizę dokumentu, ale również na rozwój kompetencji zespołu w zakresie tworzenia i aktualizacji dokumentacji szkolnej.
Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.
W przypadku pytań chętnie służę pomocą
Anna Musiatowicz 796-686-600
kontakt@eurekack.pl
